28 maj 2009

Presstop!

Alltså, här kommer jag hem från min midnattsrunda, faktiskt det värsta pass jag någonsin sprungit men det var inte det jag skulle prata om, här kommer jag hem, och loggar rundan, och surfar runt lite och så hittar jag följande nyktra notis på ultradistans.se:
Snubben som fick mig att bli långdistanslöpare, som sade att alla kan springa ett halvmarathon. Som lärde mig i princip allt jag kan om träning. Som har varit typ min goda skyddsängel under mina första stapplande år som löpare. Hela Sveriges marathonguru. Skall springa ultra. 100 km.

Anders Szalkai var namnet.

Ultra is da shit.

10 kommentarer:

Zebban sa...

Han har upptäckt det vi vetat i åratal, att ultra is da shit!
Det är ju bara att välkomna honom i vår community, det ska bli kul att följa hans framfart!

jumper sa...

Ja, och min guru, Fredrik Elinder!

Angående "det värsta pass du någonsin sprungit" (nyfikna hänvisas till Fredrikas sida på funbeat) skrev jag först "Så går det när man ingår förbund med trollkarlar, de lockar med bländande laktattester och sedan blir man deras slav", men som du ser skrev jag inte det.

Däremot undrar jag hur det gått med uppseedningen från startgrupp F till startgrupp E? Eller du kanske hoppar över en klass och startar i D för att slippa springa med sjuklingar.

Anonym sa...

Fan va cool, det måste man ju följa upp... Har du förresten kollat på KG Nyströms senaste påhitt: www.barnspring.se?
Själv ska jag dit, 6H eller 12H, frågan är bara vilket.

Dunceor sa...

Jag kommer nog springa 6h i GBG tänkte jag i alla fall.

Alltså Szalkai på en ultra känns lite otippat men kan bli riktigt bra. Han visar att även vi Helsingborgare kan =D

gullfot sa...

Zebban, visst är det fantastiskt kul! Tänk när vi får ladda ner träningsprogram till 100 km från marathon.se ;)

Jumper: trevlig guru du har! Du får springa med honom i person om du hänger med på något ultrapass *visslar*

Någon slav är jag icke. Dock tycker jag det hade varit roligt om du skrivit så. Det mesas för mycket i bloggkommentarer. Att passet blev skit beror nog mera på tre dagars konferens med övergödning (jag tror jag har fått en alldeles egen gåslever nu) och fjorton timmars stillasittande om dygnet. Inte min tekopp. Uppseedning sker förhoppningsvis ikväll på ÖIP. Jag ser fram emot E.

MJ: visst är det!! Hoppas det kommer att bli liveuppdateringar av resultaten och så. Det är sjukt spännande att följa ultralopp, och 100 km går ju fort dessutom... Barnspring blir det dock inte för min del. Inte heller min tekopp :-) Men lycka till!!

Duncan: heja Helsingborg!!

Joakim sa...

Nej, kusin, Ultra is NOT da shit. chess is.

gullfot sa...

Jocke: chess is ultra.

Tildo sa...

Men Fredrika! Inte äter du väl gåslever??

gullfot sa...

Tildo: det är jag som är den tvångsmatade gåsen.

MarathonMia sa...

Där satt den! Klart att det var lite pay-back-time. Kul att DU fick inspirera HONOM ;)