25 maj 2008

Blänkare: Hornstull - Järna

- Marathon, det är ju lika långt som att köra från Hornstull till Järna, skrev Fia-Lotta Hurtbulle på funbeat.

- Vad bra, tyckte jag, jag bor ju vid Hornstull, då springer vi till Järna i sommar.

Detta var i mars, och nu börjar planerna på äventyret ta konkret form. Eftersom jag nu ändå redan var i strategmode på grund av all marathonplanering roade jag mig idag med att staka ut bansträckningen för sommarens ultraäventyr på karta. Det blev perfekta 52 km.

Den 6 juli är det dags, starten går någon gång på morgonen. Räkna med att det tar hela dagen, går olidligt långsamt, rättfärdigar intag av obscena mängder godis, och att det finns goda möjligheter att hoppa av längs vägen om man inte pallar hela distansen. Kryssa för i almanackan, och stay tuned.

P.S. För den som vill ha ultrakul redan i juni rekommenderas Tre vikar i Team Faktas regi. Själv är jag tyvärr bortrest då :-(

5 kommentarer:

Magda Gad sa...

Åhhhh vad härlig du är!!! Jag fullkomligt ÄLSKAR såna där planer! Kartor. Sträckor. Antal mil. Tider. Mat. Dryck. Och belöningen efteråt. Kan sitta i timmar och snöa in på sånt där!!!

Sten Berg sa...

Jag tror ta mig tusan jag ska hänga med på detta om jag har en kropp att tala om då, något jag rknar kallt med.

Och jag ämnar vinna loppet. Nä förlåt skojade bara, inget sånt, bara just ett soft riktigt långsamt och behagligt långpass ner till Järna. Jag tycker det låter perfekt och det skulle dessutom passa mina planer för sommarens träning mkt bra.

Jag anmäler härmed intresse.

Puma sa...

åh vad roligt det låter. men som med alla andra långpass jag skulle velat vara med på (tänker på team faktapassen) så är jag inte hemma. jäkla skit. dagen innan åker jag till spanien, vilket iof ska bli kul men såååå dålig tajming!

gullfot sa...

Magda - det bor en liten Suneson i oss alla ;-)

Runners high, vi får väl bära dig om du inte kan springa. Soft är ledordet. Välkommen!

Sanslöst hur vi alltid lyckas pricka dina semestrar Puma, jag är ledsen!! Nästa gång får vi låta dig välja datum.

Karin sa...

Men nej, jag jobbar :-( Annars hade jag varit med, det låter ju toppenskoj!
Jag kommer att vara med er i tanken, var så säker!